Bron: Poort6

Samen met huurders en partners in de stad willen we zorgen dat onze huurders geen of zo min mogelijk schulden hebben. Toch kan het voorkomen dat huurders niet of niet op tijd hun huur kunnen betalen. Op dat moment komen we graag zo vroeg mogelijk met hen in contact. Om ons hierbij te helpen, werken we sinds deze week met een nieuw incassosysteem: Mind2Pay. Zo kunnen we sneller achter problemen komen en huurders beter helpen om schulden te voorkomen.

Via Mind2Pay hebben we diverse contactmomenten digitaal en automatisch ingericht. Bijvoorbeeld het versturen van een mail met een betaallinkje (via poort6@mind2pay.com), een sms-bericht, een brief of een telefoontje via een zogenaamde belrobot. Dat klinkt misschien wat onpersoonlijk. Maar hierdoor kunnen we juist persoonlijk contact zoeken met huurders op momenten dat zij dit nodig hebben. Passend bij de persoonlijke situatie van de huurder. En via het kanaal waar zij zich fijn bij voelen. 

Daarnaast helpt dit nieuwe systeem ons om meer inzicht te krijgen in het betaalgedrag van huurders, om sneller te kunnen reageren en om nog beter samen te werken met sociale partners in de stad.